کیک وانیلی کتوژنیک

23:11 1401/11/22
228

همه ما موافقیم که خوردن کیک یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌ مهمونی‌هایی مانند عروسی و تولد می باشد. این روزها اکثر مردم یا رژیم دارن یا به خاطر بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و چربی، به اجبار برنامه غذایی خاصی رو رعایت می‌کنند. مثلا بعضی‌ها رژیم غذایی کم کربوهیدرات و یا رژیم بدون گلوتن رو انتخاب می‌کنند. این کیک برای کسایی که رژیم کتوژنیک دارن فوق العاده‌ است. چون با خیال راحت می‌توانند به عنوان عصرانه نوش جان کنند.


مواد لازم:

کره یا روغن نارگیل تصفیه شده : ¼ استکان

وانیل شفاف: 1 قاشق چایی خوری

خامه ترش : ¼ استکان

سفیده تخم مرغ: 6 عدد

شیرین کننده :½ فنجان

آرد بادام: 1 فنجان

پودر نارگیل : ¼ فنجان

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایی خوری

نمک : ¼ قاشق چایی خوری


طرز تهیه:

قالب کیک را با روغن چرب کنید و بگذارید توی فر تا در دمای 350 درجه فارنهایت گرم بشه. روغن نارگیل یا کره را با وانیل شفاف مخلوط کنید. به مواد بالا، خامه ترش را اضافه کنید و خوب هم بزنید. شیرین کننده و سفیده تخم مرغ را هم اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. آرد، بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید. مایه کیک آماده شده را توی قالب بریزید و بذارید در دمای 350 درجه فارنهایت درطبقه وسط فر 30 تا 45 دقیقه خوب بپزد. بعد از پخت به کیک به اندازه کافی زمان بدهید تا کاملا سرد شود. سپس از قالب در آورده و به طرز دلخواه تزیین کنید.

نکته های نگهداری کیک کتوژنیک: می‌تونید این کیک را در دمای اتاق و یا یخچال نگهداری کنید. برای فریز کردن کیک، آن را خوب با سلفون یا فویل آلومینیوم بپیچید. با این روش می‌تونید 1 تا 2 ماه آن را توی فریزر نگه دارید. می‌توانید به جای وانیل شفاف از وانیل معمولی استفاده کنید، اما ممکنه رنگ کیک کمی تغییر کنه. اگه طعم روغن نارگیل را دوست ندارید، می‌توانید به جای آن از کره استفاده کنید.
نوش جان