دمنوش مخصوص لاغری (قهوه و لیمو)

22:40 1401/11/22
233

در این مقاله می خواهیم از قهوه به همراه لیمو و مزایای ان برای کاهش وزن و تناسب اندام و سلامت بدن تان صحبت کنیم .باید بدانید که  ترکیب نوشیدنی قهوه با آب لیمو روند چربی سوزی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. علاوه براین هرکدام از این مواد خاصیت های درمانی بالایی دارند لذا ترکیب این دو ماده علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد در درمان و پیشگیری میگرن و برخی از بیماری ها به شما کمک می کند.


مواد لازم:

قهوه اسپرسو یک فنجان

آب لیمو ترش یک چهارم فنجان

یخ دو تکه

شیرین کننده مقداری


طرز تهیه:

همه مواد را آماده کرده و با هم ترکیب و مصرف کنید.

نکته: توجه کنید که  قبل از افزودن لیمو ترش به قهوه از شیرین کردن آن خودداری کنید.

چربی سوزی :

تحقیقات و مطالعات علمی نشان داد که کافئین موجود در قهوه عملکرد بافتی از بدن یا متابولیسم بافت چربی را تحریک می کند، لذا منجر به  کاهش وزن می شود کافئین موجود در قهوه در طی سه ساعت پس از مصرف میزان سوخت کالری بدن را 8 الی 11 درصد افزایش می دهد. با این حجم افزایش سوخت و ساز حدود 79 الی 150 کالری اضافی در طول روز از بین می رود. توجه داشته باشید تنها راه موثر برای از بین بردن چربی های اضافی سوزاندن کالری و کاهش کالری های دریافتی است و دمنوش قهوه تنها سوخت و ساز بدن را بالا می برد.  پس باید همچنان به تغذیه و رژیم خود هم توجه کنید .

سلامت پوست :

قهوه و لیمو سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ماده ای است که از پوست دربرابر آسیب های سطحی و عمقی محافظت می کند. بدین جهت در تولید بسیاری از محصولات آرایشی از لیمو و قهوه بهره می گیرند همچنین لیمو حاوی ویتامین سی است. این ویتامین در تولید کلاژن نقش دارد کلاژن نوعی پروتئین است که پوست را در مقابل صدمات احتمالی مستحکم می سازد و آسیب های پوستی نشأت گرفته از رادیکال های آزاد نور خورشید را کاهش می دهد.

این پروتئین نقش مهمی در تقویت پوست دارد و با خاصیت ضد پیری از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند. در واقع اسید کلروژنیک موجود در قهوه جریان خون و آبرسانی پوست را تقویت می کند و موجب نرمی و لطافت پوست می گردد.

کاهش سردرد :

اگر دچار میگرن هستید یا سردرد دارید می دانید که چقدر تحمل ان سخت است باید بدانید که درحقیقت، کافئینی که در قهوه وجود دارد با منقبض سازی عروق خونی توسط آنزیم ها، جریان خون به سمت سر را کاهش می دهد و مانند یک مسکن درد را کم می کند لذا لیمو ترش در کاهش این قبیل درد ها نقشی ندارد و این تسکین درد تنها به کافئین موجود در قهوه باز می گردد.

خوب است بدانید که مصرف بیش از اندازه ی کافئین روند خواب را مختل می سازد و خطر سقط جنین را در بانوان افزایش می دهد علاوه براین بعضی از افراد به مرکبات لیمو حساسیت دارند.این حساسیت معمولا بر روی سطح پوست افراد بروز پیدا می کند. پس حتما به این مسائل توجه داشته باشید و در مصرف این دمنوش حتما اعتدال را رعایت کنید .