حلوا کاسترد مجلسی

01:08 1402/2/8
240


مواد لازم:

پودر کاسترد ۱ لیوان
آب ۳ لیوان
شکر ۱ و ¼ پیمانه
گلاب ½ لیوان
روغن ۴ قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
مغز گردو و خلال بادام به مقدار کافی


طرز تهیه:

در ابتدا کار قابلمه نچسب را روی حرارت ملایم می گذاریم، سپس شکر را به همراه آب به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه به خوبی مخلوط می کنیم تا شکر در آب حل شود و به حالت شربت درآید. در این مرحله پس از غلیظ شدن شربت آن را از روی حرارت بر میداریم، سپس اجازه می دهیم تا خنک شود. در ادامه پودر کاسترد را درون یک قابلمه نچسب می ریزیم، سپس آب اضافه می کنیم، مخلوط می کنیم تا پودر کاسترد در آب حل شود.

حالا مخلوط پودر کاسترد و آب را روی حرارت ملایم می گذاریم، سپس به صورت مداوم با قاشق چوبی هم می زنیم، تا مواد به غلظت مطلوب برسد. توجه داشته باشید، مخلوط کردن پودر کاسترد را متوقف نکنید تا ته نگیرد.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه شربت را کم کم به مایه کاسترد اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا مواد باهم یکدست و شفاف شود. حالا برای عطر و طعم بهتر حلوا گلاب و هل را اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا عطر هل و گلاب آزاد شود. در ادامه برای تزئین، مغز گردو و خلال بادام را به حلوا کاسترد اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم.

در انتها حلوای کاسترد را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و اجازه می دهیم در یخچال به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند. در ادامه حلوا را از یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه برش بزنید، سپس درون ظرف مورد نظر بچینید و سرو کنید.

نوش جان