شکلات پشمکی

09:36 1401/12/26
166


مواد لازم:

پشمک به مقدار کافی
شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
پودر پسته به مقدار کافی


طرز تهیه:

ابتدا ۲ شات قهوه (استکان کوچک) انتخاب می کنیم، سپس پشمک را درون یکی از شات های قهوه می ریزیم، سپس با قاشق آن را فشرده می کنیم و با شات دیگر روی پشمک را فشار می دهیم. حالا زمانی که پشمک ها کاملا فشرده شدند شات ها را درون ظرف مناسب بر می گردانیم تا پشمک ها خارج شوند. در ادامه شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا ذوب شود.

در این مرحله یک کاسه مناسب و بزرگ انتخاب می کنیم، سپس یک توری مناسب روی کاسه قرار می دهیم. در ادامه پشمک ها را به آرامی روی توری قرار می دهیم، سپس کاکائو بنماری شده را در قیف یک بار مصرف می ریزیم. حالا کاکائو را روی پشمک ها می ریزیم و کاملا پشمک ها را با کاکائو آب شده کاور می کنیم. در ادامه توری را چند بار روی کاسه می کوبیم تا کاکائو اضافی آن ریخته شود. در ادامه مقداری پودر پسته به عنوان تزئین روی پشمک ها می ریزیم. در این مرحله به آرامی پشمک ها را از توری جدا می کنیم و درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال بماند تا شکلات خودش را گرفته و سفت شود. در ادامه پس از ۱۰ دقیقه پشمک ها را از یخچال خارج می کنیم.

در نهایت پشمک ها را به صورت برعکس درون شات های قهوه قرار می دهیم و قسمتی که کاکائو ندارد را با کاکائو کاور می کنیم. مجددا اجازه می دهیم پشمک ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم، سپس در ظرف مورد نظر چیده و با چای سرو می کنیم.

نوش جان