سیب زمینی شکم پر

10:21 1401/12/9
242


مواد لازم:

سیب‌ زمینی ۶ عدد
پیاز ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی ۱۰۰ گرم
پیازچه ۵۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
نمک و ادویه گوشت به مقدار کافی
فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی


طرز تهیه:

در ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شورییم، سپس بدون جدا کردن پوست سیب زمینی ها، آنها را درون یک قابلمه حاوی آب قرار داده و قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم. حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا کمی پخته شوند. پس از گذشت این زمان، سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده، سپس با چاقو تیز حدود یک سوم سیب زمینی ها را برش می زنیم. در ادامه با کمک قاشق کوچک درون سیب زمینی ها را خالی می کنیم. حالا به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در این مرحله مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و ادویه گوشت به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین رفته و سرخ شوند. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت داده، سپس اجازه می دهیم آب میان بافتی قارچ کاملا تبخیر شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

در این مرحله پیازچه را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر پیازچه به خورد مواد میانی برود. حالا خرده سیب زمینی ها را که خارج کردیم به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در صورت تمایل می توانید مواد میانی را با رب گوجه فرنگی طعم دار کنید. در این مرحله مقدار کمی از مواد میانی را درون سیب زمینی ها ریخته و روی آنها را با پنیر پیتزا می پوشانیم و این مراحل را چندین مرتبه تکرار می کنیم. حالا سیب زمینی های شکم پر را درون سینی فر می گذاریم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا پنیر پیتزا کاملا ذوب شود.

پس از گذشت این زمان، در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۳ دقیقه گریل شوند تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت سیب زمینی ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

نوش جان