کیک قرمز مخملی

22:33 1396/12/1
542

کیک مخصوص ولنتاین


مواد لازم:


آرد کیک 2 لیوان (350 گرم) 
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو خالص 2 قاشق
نمک 1/2 قاشق چایخوری 
کره 100 گرم 
شکر 1 و 1/2 لیوان
روغن 1/2 لیوان 
تخم مرغ 4 عدد 
وانیل 1 قاشق  
سرکه سفید 3 قاشق
ژل رنگ قرمز خوراکی  
ماست 3/4 لیوان  
شیر 1/4 لیوان


مواد لازم روکش و کرم داخل کیک :


پنیر خامه ای 500 گرم 
کره نرم شده 100 گرم
خاک قند 500 گرم
خامه 3 قاشق 
وانیل 2 قاشق چایخوری 
پودر نارگیل (به دلخواه)


طرز تهیه:


فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. برای اینکه کیک 2 لایه شود، بهتر است که از 2 قالب 2*9 استفاده کنید. قالبها را با کمی کره چرب کنید.
آرد، جوش شیرین، پودر کاکائو و نمک را در یک کاسه باهم مخلوط کنید و کنار بگذارید. شیر و ماست را هم با هم مخلوط کنید و در گوشه ای قرار دهید تا از آن به عنوان باترمیلک استفاده کنید.
کره را با همزن برقی آنقدر بزنید تا خامه ای شود، سپس شکر را اضافه کنید و دوباره با سرعت بیشتری آن را بهم بزنید. دور ظرف را بتراشید و مواد را در وسط جمع کنید. سپس روغن را آرام آرام اضافه کنید و دوباره به مدت 3 دقیقه مواد را با سرعت زیاد مخلوط کنید.
زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید و زرده ها را به همراه وانیل خوب هم زده و به مخلوط کره اضافه کنید. در ظرفی جداگانه سرکه را با رنگ خوراکی باهم مخلوط کنید تا رنگ دلخواهتان بدست آید. سپس به مواد اضافه کنید.
مخلوط آردی و باترمیلک را در چند مرحله باهم مخلوط کنید و سعی کنید که در مرحله ی آخر با ریختن آرد اختلاط به اتمام برسد. توجه داشته باشید که مواد را به اندازه کافی هم بزنید. سفیده های تخم مرغ را هم بزنید تا خوب کف کند و در ظرف تکان نخورد. سپس بعد از اینکه مایع کیک را با مخلوط کره مخلوط کردید سفیده ها را نیز اضافه کنید و کمی هم بزنید.
نصف مایه کیک را در یک قالب و نصف دیگر را در قالب دیگر بریزید و هر دو را به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر بپزید.
روش تهیه روکش :
پنیر خامه ای را به مدت 2 3 دقیقه با کره خوب بهم بزنید. خاک قند و 2 قاشق خامه را اضافه کنید و خوب بهم بزنید. در مرحله آخر وانیل و 1 قاشق خامه دیگر را اضافه کنید.
هنگامیکه کیک ها آماده شدند. آنها را از فر بیرون بیاورید. یک دیس حاضر کنید و یکی از کیکها را روی آن قرار دهید. 1/3 یا 1/2 از روکش را روی کیک و دور و اطراف آن پخش کنید و سپس کیک دوم را روی آن قرار دهید. دوباره از خامه روکش روکیک ریزید و دور و اطراف آن پخش کنید. تا روکش یکنواخت شود، به دلخواد می توانید کمی پودر نارگیل هم روی کیک بپاشید.